torsdag 21 februari 2013

Bloggtorka!

Oj vilken bloggtorka det blev...
Här hemma har det iaf inte varit någon idé- eller inspirationstorka när det gäller pysslandet :)
Var en sväng på Syfestivalen och köpte lite nya tyger och lite sånt, på bilderna ser ni några alster som blivit till sedan dess.

Första klänningen har jag sytt också, det var ju inte så svårt bara man började. Den blev lite halv-ful men ett ok första försök. Stackars barn... gå runt i mammas fula hemsydda kläder! haha!

Mössan jag virkade ser verkligen galen ut! Mönstret heter popcornmössa och ska egentligen vara vit, men jag provade med ett garn jag inte gillade så mycket ifall det skulle bli fult, vilket det på ett sätt blev, och på ett sätt var den lite skoj!

Jag kommer nog försöka mig på att virka lite barbapappa figurer också, visade sig vara enklare än jag trodde att virka typ amigurami-figurer. Bara man får till den "magiska ringen" som de flesta mönster börjar med, fick kolla in ett youtubeklipp för att få till det. Det går i vilket fall ut på att göra en ihopdragbar ring som man gör fasta maskor runt och sedan drar ihop med "tåten", blir mycket bättre än att börja med en luftmaskering.

Gjorde även en vanlig trikåmössa då lillans hade blivit för liten och ett iphone-fodral! Blir nog fler sådana också framöver....har lite idéer där...





Nästa projekt blir nog en till klänning, försökte hitta några igår i centrum men det verkar vara en mellanperiod innan vårkläderna kommer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar