torsdag 28 februari 2013

Nyttigare tider!

Okej, nu är de nyttigare tiderna igång en gång för alla! Lika bra att sätta igång nu.

Har köpt två inspirationsböcker, brukar ge lite boost tycker jag. Den ena är Olga Rönnbergs bok Träning för nyblivna mammor, kan rekommenderas! Lätta men effektiva övningar, känner redan att jag kommer ha lite träningsvärk imorgon..

Maten går bra tycker jag, jag har börjat skriva matdagbok för att hålla koll på vad som slinker ner. Strategin är att äta mycket protein och så rent som möjligt, rent i den bemärkelsen att försöka undvika allt för processad mat typ pasta, halvfabrikat osv. På kvällen ska jag vara lite försiktigare med kolhydraterna. Till middag idag blev det kassler med pizzatäcke och blomkålsris till.

Måste också tipsa om smarrigaste mellisen som de tipsade om i en bok, det var typ chokladkeso med banan. Låter inte så smarrigt, men det smakade som en efterrätt! Man mosade en halv banan och blandade med 1 dl keso och 1 msk kakao. Prova!

Imorn är det fredag igen, trevligt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar